• گرفتگی لوله فاضلاب منزلیا بالا زدن آب از لوله های فاضلاب مشکلاتی هس که میتواند پیش بیاید،در این مقاله شرکت ایران لوله آموزش لوله بازکنی و ساده ترین روش کاربردی جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب را به شما آموزش میدهد.
  • گرفتگی لوله فاضلاب توالت یکی از بد ترین و ناخوشایند ترین مشکلات ساختمانی میتوان نام برد، به ویژ گرفتگی لوله توالت فرنگی یا ایرانی آن هم اگر ساختمان شما متشکل از یک سرویس بهداشتی باشد.
  • گرفتگی لوله آشپزخانه قسمت ظرفشویی هم برای خانوم های خانه بسیار خسته کننده به نظر میرسد، اما اگر مشکل بالا آمدن آب از کفشور آشپزخانه را دارید مشکل کمی جدی تر و خارج از عهده شما می باشد در چنین شرایطی میتوانید با شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید و در خواست خدمات داشته باشید.
  • گرفتگی لوله حمام کمتر اتفاق می افتد علت گرفتگی کفشور فاضلاب حمام بیشتر به علت کم توجهی خودمان اتفاق می افتد، چرا که بیشترین علت گرفتگی مو و افتادن اشیاء خارجی از قبیل در شامپو، ژیلت و وسایلی از این قبیل می باشد.

 

باز کردن لوله فاضلاب

چگونه لوله فاضلاب را باز کنیم

 

7 راهکار را جهت رفع گرفتگی فاضلاب ارائه میدهیم در صورت عدم موفقیت حتما با شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید.
1 بازکردن گرفتگی توالت فرنگی به کمک آویز فلزی لباس یا میله نازک
ابزار مورد نیاز گیره لباس یا میله که قابل حالت دهی باشد و انبر دست، گیره را به کمک انبر دست باز کنید. کاملا صاف باشد، سر میله را به حالت قلاب درست کنید. و میله را به شکل حلالی خم کنید اگر آب داخل کاسه توالت فرنگی بالا مونده به وسیله یک ظرف کوچک آن را داخل کفشور یا ظرف بزرگتر خالی کنید.  جهت انجام کار حتما از دستکش و ماکس استفاده کنید. قلاب را به داخل لوله خروجی کاسه اندخته و سعی کنید داخل آن را تمیز کنید. چند بار این کار تکرار کنید، اگر شی داخل لوله احساس کردید آن را خارج کنید. چندین بار این عمل را تکرار کنید. وقتی لوله کاملا تمیز شد آب داغ داخل کاسه بریزید، در توالت های ایرانی هم میتوانید، جهت تمیز کزدن لوله از همین قلاب استفاده کنید، به احتمال زیاد گرفتگی رفع میشود.
روش بازکردن لوله فاضلاب توالت فرنگی و ایرانی

نحوه بازکردن کاسه توالت فرنگی و ایرانی

2.باز کردن لوله فاضلاب ازجوش شیرین، آبلیمو، نمک و سرکه :
اگر لوله آشپزخانه دچار گرفتگی شده یا تخلیه به کندی انجام میشود، میتوانید از وسایل آشپزخانه جهت رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی استفاده کنید. جهت انجام کار حتما از دستکش و ماکس استفاده شود، اگر آب سینک به خوبی تخلیه نمیشود، ابتدا آب را در حالت ضعیف باز کنید نصف پیمانه نمک و نصف پیمانه جوش شیرین را مخلوط کنید. داخل سینک بریزید بعد از شسته شدن نمک و جوش شیرین رفتن به داخل لوله 2/3 لیوان آبلیمو و یک لیوان سرکه داخل لوله بریزید، 20 دقیقه صبر کنید، این عمل باعث میشود چربی داخل لوله ها شسته شده گرفتگی رفع شود. حاله میتوانید آب داغ را باز کنید به احتمال زیاد مشکل گرفتگی حل شده
blank

بازکردن لوله فاضلاب با محلول خانگی

 

3. استفاده از جارو برقی آب و خاک راه حل باز کردن لوله های فاضلاب :
چنانچه جارو برقی آب و خاک در منزلتان موجود هس، راه حلی را برای شما خواهم گفت که بتوانید گرفتگی لوله فاضلاب را خودتان رفع کنید. ابتدا آب توالت فرنگی را کامل تخلیه کنید، لوله مکش جاروبرقی(آب و خاک) را داخل ورودی کاسه فرنگی قرار دهید دور لوله را جهت خلاء هرچه بیشتر با کهنه و کیسه زباله محکم کنید، توجه داشته باشید، لوله جارو برقی خم نشده باشد، جارو برقی را در حالت تند روشن کنید، اگر گرفتگی فاضلاب فرنگی در اوایل لوله باشد، مشکل گرفتگی رفع خواهد شد.
بازکردن لوله فاضلاب با جارو برقی
بازکردن لوله فاضلاب با جارو برقی
4. باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با آب جوش:
بازکردن لوله فاضلاب با آب جوش کاری بسیار ساده و در مواقعی بسیار جوابگو می باشد. ابتدا کتری را کاملا پر کرده و آن را بجوشانید، اگر سینک ظرفشویی آشپزخانه گرفتگی دارد ابتدا به اندازه 2 لیوان آب بریزید. و مقداری مواد شویند پودر ماشین لباس شویی ورودی سینک بریزید، نصف آب جوش را داخل لوله خالی کنید، خروجی لوله را با وسیله ای کیپ کنید تا بخار حاصل از آب جوش داخل لوله باعث رفع گرفتگی شود، اگر مشکل گرفتگی حل شد یک کتری آب جوش دیگر جهت شستشوی بهتر داخل لوله خالی کنید، چنانچه گرفتگی توالت ایرانی یا فرنگی می باشد کتری آب جوش را یک دفه داخل کاسه خالی کنید.
روش باز كردن لوله فاضلاب با اسید

روش بازکردن لوله فاضلاب با آب جوش

5. باز کردن لوله فاضلاب با اسید یا جوهر نمک 🙁 هشدار برای خانوم های خانه دار)
جهت بازکردن لوله فاضلاب با اسید یا جوهر نمک حتما از دستکش زد اسید و عینک محافظ استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما عدم استفاده از اسید می باشد چرا که علاوه بر خطرات و مسمومیت آن به لوله کشی ساختمان هم آسیب جدی وارد میکند، حتی المقدور از مایع لوله بازکن های تایید شده و شرکتی استفاده کنید. با این حال محلول لوله بازکن هم داری اسید می باشد که طرز استفاده صحیح آن بر روی مایع لوله بازکن درج شده ولی اگر سرویس بهداشتی یا لوله گرفته نزدیک اتاق یا پذیرایی می باشد، و اگر در منزلتان نوزاد یا افراد مسن دارید، استفاده از مایع لوله بازکن هم جدا خوداری کنید. چرا که گاز حاصل از محلول لوله بازکن برای کودکان بسیار خطرناک می باشد.
روش باز كردن لوله فاضلاب با اسید

روش باز كردن لوله فاضلاب با اسید

6. باز کردن لوله فاضلاب آشپزخانه  با شستشوی لوله های زیر سینک :
جهت شستشوی لوله های خرطومی زیر سینک به ابزار خاصی نیاز ندارید، مهره های اتصالی قابل باز شدن با دست می باشد ، ابتدا یک ظرف لگن یا سطل زیر لوله ها قرار دهید، اتصالات را  باز کنید (واشرها گم نشوند)  و سیفون آن را به خوبی تمیز کنید، جهت تمیز کردن لوله ها از یک تیکه پارچه و سیخ  استفاده کنید، وقتی لوله ها به خوبی تمیز شد حالا میتوانید دوباره جای خود نصب کنید، فقط احتیاط کنید واشر ها درست جای خود قرار گرفته باشند تا عمل آب بندی خوب صوردت گیرد، برای صفت کردن مهره ها فشار دست کافی میباشد نیازی به آچار ندارید.
باز كردن گرفتگي لوله ظرفشويي

باز كردن گرفتگي لوله ظرفشويي

7. باز کردن لوله فاضلاب به استفاده از فنر خانگی یا دستی :
رفع گرفتگی لوله با فنر خانگی یا دستی نیازمند تجربه فنی میباشد، هنگام استفاده از فنر دستی مراقب باشید فنر داخل لوله قلاب نکند، بیش از 2 متر فنر را داخل لوله نفرستید، و توجه داشته باشید تحت هیچ شرایطی فنر خانگی یا دستی را به دریل برقی وصل نکنید، اگر از فنر معمولی مدل هندلی در منزل دارید  میتوانید اقدام به لوله بازکنی کنید، در شرایطی هم گرفتگی لوله های بسیار سخت می باشد که بهتر است در چنین شرایطی با شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید، و درخواست خدمات داشته باشید.
blank

باز كردن لوله فاضلاب با فنر